T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KÜTAHYA / MERKEZ - Yunus Emre İlkokulu

Haberler

May

E-Twinning Projemiz okulumuz 3/Dsınıfı öğretmeni Özden GÜL  ve öğrencileri tarafından yürütülmektedir. Projenin  amacı ; çocuğun görerek, dokunarak, hissederek ve yaparak yaşayarak öğrenmesine fırsat veren, çocuğun gelişim ve öğrenme yaşantılarını bilimsel faaliyetlerle destekleyen bir yöntemdir. Bu projemiz ile çocuklara olayların daha somut bir biçimde anlatılmasına yardımcı olmakla birlikte çocukların neden-sonuç ilişkisi kurmasına, öğrenmenin kalıcı ve anlamlı olması amaçlanmıştır.. Çocukların olayları daha kolay anlamalarına, birbirleri ile iletişim kurmalarına, gözlem yapabilme, tahminde bulunabilme, problem çözme ve muhakeme yapma gibi becerilerinin gelişimine destek olmayı hedefledi.

May

Etwenning projemiz okulumuz 3/D sınıf öğretmeni Özden Gül ve öğrencileri tarafından yapılmaktadır.Projenin amacı;Kullanılan birçok ürün ambalajı tek kullanımlık olarak üretilmektedir.Bu da dünyamızı her geçen gün tüketim toplumu haline getirmektedir,Projemiz kapsamında ilkokul öğrencilerine geri dönüşüm konusunda bilinçlendirerek ,atık olarak değerlendirilen malzemeler eğitim materyallerine dönüştürülmesi için tasarımlar yapılmıştır..Öğrencilerimize geri dönüşüm ve temiz çevre bilinci verilmesi hedeflenmiştir.

May

Okul rehber öğretmenimiz "Öfke Kontrolü" panosu hazırladı.

May

Okulumuz 4/B şubesindeki Zehra Betül AK, Muhammed Emir KAYA, Miray KULA, Sahra TÜRKSOY ve Saide Eslem UZUN isimli öğrencilerimiz  8 ülkeden (Türkiye, Romanya, Macaristan, Makedonya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, İtalya, Yunanistan)  18 öğretmen ve 130 öğrenciyle beraber yürüttükleri   "Digital World Literate Kids" isimli e-twinning projesiyle Dijital farkındalık kazanıyorlar.  Proje kapsamında Dijital ayak izi, güçlü şifreler, sahte haberler, siber zorbalık, sosyal medya, dijital refah ve dijital vatandaşlık konularında çalışmalar yapmaya devam ediyorlar. Öğrencilerimiz okul rehber öğretmeni Kadriye TARIM önderliğinde çalışmalar yaptıktan sonra öğrendikleri bilgileri sunum şeklinde okulumuz öğrencileri ile paylaşmaktadır. Okulumuzun bütün öğrencilerinde Dijital farkındalık oluşturmak amacıyla her hafta bir okul panosu tasarlanmaktadır.

May

Okulumuz öğretmenlerinden Kadriye TARIM danışmanlığında 4/B şubesindeki Zehra Betül AK, Muhammed Emir KAYA, Miray KULA, Sahra TÜRKSOY ve Saide Eslem UZUN isimli öğrencilerimiz  WHAT WE WERE SAYING:Life is short, Forgive, Help, Be Thankful, Love, Smile, Be Happy adlı etwinning projesini yürütmektedir. Projenin amacı okuldan başlayarak olumlu davranışları toplumda yaygınlaştırmaktır. Öğrencilerimiz Web2 araçlarını kullanarak öğrendiklerini ürün haline getirebilmektedir.

Nis

Dilimizin Zenginlikleri Projesi 2024 Nisan Ayı etkinlikleri okulumuzda  eğlenceli bir şekilde uygulandı. Öğrencilerimiz Nisan ayı boyunca mısra ezberleme etkinlikleri, grafiti çalışmaları yaptılar. "Bu nedir?" etkinliği ile kelimeleri tahmin ettiler. Eğlenerek öğrenme sayesinde kalıcı ve etkili öğrenme sağlandı.

Nis

Let’s Look At The Sky(Haydi Gökyüzüne Bakalım) isimli eTwenning projemiz Okulumuz 3/D sınıf öğretmeni Özden Gül ve öğrencileri tarafından yürütülmektedir.Projede 1 Romanya ve 6 Türk ortak ile bulunmaktadır.
Bu proje ile öğrencilerin bulut gözlemleri yaparak bulut isimlerini öğrenmeleri ,bulutların şekillerinin ne anlama gediğini yaparak yaşayarak,eğlenerek,bilimsel temellere dayalı olarak keşfetmelerinin sağlanmadı amaçlanmaktadır.

Mrt

Dilimizin Zenginlikleri Projesi 2024 Mart Ayı etkinlikleri kapsamında okulumuzda Masal Okumaları etkinlikleri yapıldı.Öğrenciler Mart ayı boyunca masal okumaları yaptılar. Böylece hem dil gelişimlerine  katkıda bulundular hem de kendi kültürel ögelerimizi tanımış oldular. Yine Mart ayında okulumuzda kelime türetme, anlamını bul, kare bulmaca, pazen tahta kartı, figürlerle ve manyetik tahta kartı ile anlatım etkinlikleri yapıldı.

Mrt

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMIDA OKULUMUZ ÖĞRENCİLERİYLE DEYİMLER VE ATASÖZLERİ OKUMA ETKİNLİKLERİ VE ANLAT BAKALIM ETKİNLİĞİ YAPILDI. BÖYLECE ÖĞRENCİLERİMİZ ATASÖZLERİMİZİ DAHA SOMUT BİR ŞEKİLDE KALICI OLARAK ÖĞRENMELERİ SAĞLANDI.

Ock

Milli Eğitim Bakanlığı  ve İHH İnsani Yardım Vakfı arasında yetim, öksüz ve korunma ihtiyacı olan dezavantajlı gruplar için eğitim alanında iş birliği protokolü kapsamında okulumuz adına bir yetim kardeşimiz oldu.

Ock

 

2023 – 2024 eğitim öğretim yılı birinci döneminin son haftasında tüm kademelerde uygulanmak üzere öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimini esas alan bir yaklaşımla "Dönem Sonu Sosyal Etkinlikler Faaliyet Planı" hazırlandığına dair ilgi Bakanlık yazısı gereği çalışmalar yapılmıştır. Yapılan Çalışma Başlıkları Şu Şeklidedir.

1-Bilgi Yarışması ve Kelime Oyunu

2-En Sevdiğini Paylaş

3-Yetenek Paylaşım Saati

4-Görsel Sanat, Bilim ve Spor Saati

5-Hitabet Oyunları

6-Tecrübe Paylaşımı Söyleşileri

7-Dönem Sonu Gösterileri

Ock

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kapsamında Dede Korkut Hikaye Yazma Yarışması düzenlendi.Yarışma Sonucunda 3/C Sınıfı Öğrencisi Eren İLTAŞ 1.oldu.

Ara

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ KAPSAMINDA OKULUMUZDA AFİŞ YARIŞMASI DÜZENLENDİ. YARIŞMA SONUCUNDA 3-A SINIFINDAN MUHAMMED KERİM SEVDİN İSİMLİ ÖĞRENCİMİZİN AFİŞİ KOMİSYON TARAFINDAN 1. SEÇİLDİ.

Ara

Dilimizin Zenginlikleri Projesi Kapsamında anahtar kelimler ile yazdıkları hikayeyi anlatma yarışması yapıldı.Yarışma sonucunda dereceye giren öğrencilerimize başarı begesi verildi. 

Haz

EGEP kapsamında okulumuzda "Duyulmak İstiyorum Semineri" düzenlendi. Klinik Psikolog Zeynep Büşra Dursun hanımefendi çocuklarımızın duygularını nasıl  daha doğru anlayabileceğimiz ve onlarla nasıl daha sağlıklı iletişim kurabileceğimiz  konusunda velilerimizi bilgilendirdi. Bu güzel seminer için Klinik Psikolog Zeynep Büşra Dursun'a, seminere katılan tüm velilerimize ve semineri düzenleyen Vildan YET öğretmenimize teşekkür ederiz.